Восени 2012 року з конвеєрів шведського автогіганта почали сходити вантажівки FH нового, третього покоління. Це були перші важкі вантажівки з незалежною передньою підвіскою зчленованою з рейковою системою кермового керування.
За словами керівника проекту впровадження у виробництво вантажівки нового покоління Volvo FH Ганса Ельмквіста, розроблена компанією нова вантажівка – це абсолютно новий автомобіль, з кузовом, жоден з елементів якого не застосовувався в попередніх моделях.
Виробництво вантажівки, начиненої високотехнологічними системами та вузлами, вимагало впровадження надсучасного високопродуктивного обладнання. Прикладом подібних рішень на виробництві є лінія штампувальних пресів для всіх елементів кабіни. Елементи кабіни пресуються за унікальною технологією у п'ять етапів. Особлива увага приділяється пресуванню елементів зі складною геометрією. Їхнє пресування в кілька етапів дозволяє досягати бездоганної якості зчленування елементів при складанні.
Іншим важливим нововведенням технологічного ланцюжка виробництва нового покоління Volvo FH стало впровадження роботизованої лінії, що складається з 56-ти роботів-автоматів, що дозволяють значно підвищити якість та ефективність виробництва.
Нові технології виробництва, крім забезпечення високої якості, дозволяють і підвищити безпеку автотехніки, що випускається.
За бажанням замовника, кожна з численних модифікацій вантажівок може укомплектовуватися як напівавтоматичною коробкою передач системи I-Shift, так і АККП Powertronic. Також на вибір замовника автомобіль може поставлятися як з одноступінчастим редуктором, так і колісним.
Кабіна, побудована на єдиному каркасі, оснащена новою решіткою радіатора, оптикою з денним ходовим світлом та аварійним люком пропонується у трьох модифікаціях:
Модифікації Volvo FH третього покоління відрізняються і за висотою шасі, що випускаються у чотирьох типорозмірах.
Лінійка силових агрегатів, що встановлюються на вантажівку, представлена дев'ятьма модифікаціями потужністю від 420 до 750 к.с. Включаючи новий двигун D13K460, який відповідає вимогам стандарту Euro-6.
Порівняно з попередніми моделями внутрішній об'єм кабіни збільшився одразу на тисячу літрів. Третина збільшеного простору пішла на розширення багажного відсіку. У кабіні встановлюється нова ергономічна панель приладів вигнутої форми, що забезпечує зручний доступ до відображуваної інформації та елементів управління. Зручність водієві забезпечують регульоване по кутку та висоті кермо та сидіння з діапазоном регулювання в 24 см. у напрямку взад-вперед.
Нова система кондиціювання I ParkCool забезпечує комфортний відпочинок та дозволяє ефективно витрачати паливо під час руху автомобіля. Значно підвищився рівень комфорту спального місця. Ширина нижньої спальної полиці збільшилася на 40 мм, а регульована головна частина полиці дозволяє забезпечити оптимальне положення під час читання та перегляду телепередач.
Спальне місце забезпечене панеллю управління, яке забезпечує доступ до управління внутрішнім освітленням, системою кондиціювання, будильником, системою автономного опалення, медіасистемою, замками та люком. Керувати всіма цими системами можна, не встаючи з полиці.
Широка спальна полиця для відпочинку та сну — ширина нижньої полиці збільшилася на 40 мм у узголів'ї та на 55 мм у середній частині. Головну частину полиці можна підняти на кут до 55 ° - ідеальне положення для відпочинку, читання або перегляду телевізора.
Як це не дивно, кожух коробки I-Shift, що вважається зразком ультрасучасних КП, приховує під собою, на перший погляд, звичайну несинхронізовану механічну КП. Проте при більш уважному розгляді стає зрозумілим, що це не проста механіка.
Секрет I-Shift закладено в електродистанційному блоці управління, що регулює роботу пневмосистеми, керуючої системою зчеплень та передач. На блок управління у безперервному режимі надходить інформація про всі параметри руху автомобіля, аналізуючи яку, електронний блок здійснює перемикання передач. Блок працює у зв'язці з двигуном, який отримуючи відповідну інформацію, регулює частоту обертів і активує ефект моторного гальма для досягнення оптимального режиму перемикання передач.
Інтелектуальне програмне забезпечення системи I-Shift забезпечує автоматичний вибір передачі. При необхідності водій може втрутитися в процес вибору передач за допомогою кнопки перемикання, розміщеної на селекторі.
Під час руху в економічному режимі система I-Shift перемикає передачі з великою точністю, забезпечуючи найбільш ефективний діапазон роботи двигуна.
І ще одна корисна функція – I-Roll. Система автоматично відключає двигун під час руху автомобіля вниз по ухилу, використовуючи при цьому інерцію автомобіля. Наявність I-Roll дозволяє знизити на 2% витрати пального.